Blok
tematyczny
|
Zadania
dydaktyczno-wychowawcze
|
KWIECIEŃ / I
Sprawdzimy,
w którym parku mają inkubatory
LUBLIN, ZAMOŚĆ
Poleski Park Narodowy
|
Kształtowanie u dzieci przekonania
o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią
Zapoznanie z przyczynami
zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza)
Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w
grupie.
|
KWIECIEŃ / II, III
Zrobimy
najpiękniejszą kurpiowską palmę
BIAŁYSTOK
|
Zapoznanie dzieci z tradycją świąt
wielkanocnych
Rozwijanie samodzielności w
zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie
zmian odwracalnych i nieodwracalnych
|
KWIECIEŃ / IV
Dowiemy
się, czy Kopernik jadał pierniki
TORUŃ
|
Zapoznanie dzieci ze specyfiką
wybranych zawodów z najbliższego otoczenia
Wdrażanie
do przewidywania dobrych i złych skutków sytuacji życiowych oraz
uświadomienie konsekwencji wynikających z różnych zachowań.
Wdrażanie
dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie.
|
Sprawdzimy,
w którym parku mają inkubatory
Naszą podróż rozpoczęliśmy od poznania "Legendy o Czarciej Łapie". Okazało się, że w Lublinie można odszukać ślady z nią związane. Obejrzeliśmy także zabytki związane z tym miastem.
Kolejnym przystankiem był Zamość - Padwa Północy - i wędrówka po jego zakątkach.
Przenieśliśmy się także do Roztoczańskiego Parku Narodowego, by podglądać przyrodę. Wiemy co to znaczy taniec żurawi i jak współpracują w grupie oraz kto się cietrzewi i dlaczego.
Międzynarodowy Projekt "Piękna Nasza Polska Cała"
Zadanie:
Spotkanie czytelnicze "Bajki dzieciństwa naszych Rodziców i Dziadków" - czytanie zapomnianych bajek
Zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnego przeczytania bajki, a następnie udaliśmy się na boisko, gdzie pod kierunkiem pani Natalii Sikory uczyliśmy się, jak robić wielkie bańki mydlane oraz skręcaliśmy zabawki z baloników.
Dowiemy
się, czy Kopernik jadał pierniki