Blok
tematyczny
|
Zadania
dydaktyczno-wychowawcze
|
PAŹDZIERNIK / I
Dzięcioł –
terytorialny indywidualista
|
Kształtowanie
u dzieci zachowań prospołecznych.
Uświadomienie
dzieciom niepowtarzalności i wyjątkowości każdego człowieka oraz roli koleżeństwa
i przyjaźni w życiu.
Przypomnienie
i utrwalenie cech dobrego kolegi, przyjaciela.
Uświadomienie dzieciom potrzeby okazywania bezinteresownej pomocy drugiemu
człowiekowi.
Wyjaśnienie pojęcia „ochrona gatunkowa ścisła”.
Uczestniczenie w zabawach integracyjnych.
|
PAŹDZIERNIK / II
Sójka –
właścicielka dąbrowy
|
Rozbudzanie zainteresowań działalnością hobbystyczną.
Uświadamianie znaczenia
zainteresowań dla rozwoju osobistego i zawodowego.
Zachęcanie do dzielenia się wiadomościami z innymi.
Rozwijanie samodzielności, aktywności, własnej inicjatywy i inwencji twórczej.
Rozbudzenie zamiłowania do obcowania z literaturą
dziecięcą.
Przestrzeganie zasad
obowiązujących w zabawach.
|
PAŹDZIERNIK / III
Skowronek
– podniebny śpiewak
|
Zapoznanie dzieci ze znaczeniem Dnia Edukacji
Narodowej.
Podkreślenie roli nauczyciela w poznawaniu świata oraz
podkreślenia znaczenia pozostałych pracowników szkoły.
Kształtowanie nawyków grzecznościowych.
Rozwijanie więzi przyjaźni ze społecznością szkolną.
Nabywanie umiejętności składania życzeń.
Kształcenie zdolności rytmiczno-tanecznych.
|
PAŹDZIERNIK / IV
Orzechówka
– złodziejka z TPN
|
Rozwijanie
wrażliwości na piękno jesiennego krajobrazu w Tatrzańskim Parku Narodowym.
Zapoznanie
z rodzajami grzybów oraz przestrzeganie przed zbieraniem trujących grzybów.
Rozwijanie
wyobraźni i inwencji twórczej oraz zdolności plastycznych.
Rozwijanie
wyobraźni oraz myślenia przyczynowo-skutkowego.
Poznanie
objawów zatruć grzybami i sposobu udzielania pierwszej pomocy.
Rozwijanie
myślenia naukowego – umiejętności formułowania wniosków opartych na
obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody i społeczeństwa.
|
PAŹDZIERNIK / V
Sroka –
wścibska myślicielka
|
Poznanie zachowania i zwyczajów jeża, wiewiórki,
niedźwiedzia – porównanie.
Rozwijanie umiejętności rozumienia świata zwierząt.
Aktywnie uczestniczenie w zabawach z pacynkami.
Rozwijanie umiejętności odróżniania sformułowania
prawdziwego od fałszywego.
Aktywne uczestniczenie w zabawach i zajęciach
organizowanych przez nauczyciela.
|
PAŹDZIERNIK / I
Dzięcioł –
terytorialny indywidualista
Nasze codzienne zabawy
Poznajemy strój śląski dla dziewczynek
Muchomorkowe ozdoby z papierowych rolek
PAŹDZIERNIK / II
Sójka –
właścicielka dąbrowy
Podczas zajęć dowiedzieliśmy się sporo o zachowaniu sójki. Wiemy, że nie odlatuje za ciepłe morza, że bardzo lubi gromadzić orzechy i żołędzie na zimę (nawet 2 tys. sztuk) oraz urządza sobie mrówcze SPA.
Postanowiliśmy założyć w świetlicy małą szkółkę - posadziliśmy szyszki i ... czekamy.
Brzozowy zagajnik
Na ekologicznych tackach z trzciny cukrowej wykonaliśmy namiastkę lasu. Brzozowy zagajnik wygląda jak prawdziwy.
PAŹDZIERNIK / III
Spotkanie z hodowcą gołębi
W świetlicy odwiedził nas Pan Sławek Kokot- hodowca gołębi pocztowych Wytłumaczył dzieciom, na czym polega jego hobby. Pan Sławek zdradził, że wszystkie gołębie mieszkają w gołębniku - specjalnym domu, a młode są obrączkowane. Aby gołębie osiągały dobre wyniki w lotach
trzeba je trenować. Ptaki wywozi się na początku kilka kilometrów od
domu, a potem systematycznie zwiększa ten dystans.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się także trofea naszego gościa. Potem przyszła pora na zabawę i ... budowanie gołębi z klocków. Dziękujemy za spotkanie.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się także trofea naszego gościa. Potem przyszła pora na zabawę i ... budowanie gołębi z klocków. Dziękujemy za spotkanie.
PAŹDZIERNIK / V
Sroka –
wścibska myślicielka
Jesienne pozowanie do zdjęć