Blok
tematyczny
|
Zadania
dydaktyczno-wychowawcze
|
LUTY/ I
Kopciuszek
– noszący imię z bajki
|
Zapoznanie dzieci z
krajami wiecznego śniegu.
Inuici – mieszkańcy
Arktyki – odnalezienie Arktyki na globusie, wypisanie informacji kojarzących
się z Eskimosami.
Słuchanie fragmentu lektury „Zaczarowana zagroda”.
Poszukiwanie informacji o zwierzętach polarnych
czasopismach przyrodniczych, albumach Internecie.
Poznanie zwyczajów białych niedźwiedzi.
Quiz
wiadomości o śnieżnych zakątkach naszego globu.
Wykonywanie pracy
plastycznej zgodnie z instrukcją.
|
LUTY / II
Zięba –
kolorowy śpiewak o melodyjnym
głosie
|
Wdrażanie
do dbania o własne zdrowie.
Zapoznanie
dzieci ze znaczeniem hasła „Ruch to zdrowie”.
Zwrócenie
uwagi na właściwe odżywianie się, higienę osobistą oraz uprawianie codziennego
sportu.
Znaczenie
sportu w walce z uzależnieniami.
Szkodliwość
substancji uzależniających a uprawianie sportów i prowadzenie aktywnego trybu
życia.
Rozwijanie
ekspresji twórczej.
|
LUTY / III
Gil –
wygwizdujący walce Straussa
|
Rozbudzenie do obcowania z
literaturą dziecięcą.
Poszanowanie cudzej pracy i praw wynikających z
ochrony prawa autorskiego.
Pobudzenie ciekawości poznawczej.
Zaspokojenie potrzeby bycia w
grupie, potrzeby zabawy i samoakceptacji.
Reagowanie
na sygnały, próba porozumiewania się bez słów.
Doskonalenie
poczucia rytmu i słuchu muzycznego.
|
LUTY / IV
Wrona –
zawadiacka i ciekawska
|
Znaczenie twórczości ludowej w
kulturze narodowej. Zapoznanie z
różnymi regionami ludowymi Polski,
ich twórczością, muzyką i strojami ludowymi.
Znaczenie rozwoju zainteresowań i
współpracy ze środowiskiem w walce z
agresją.
Inny
nie znaczy gorszy – pokonywanie przeszkód w zespołach dwuosobowych.
|
LUTY/ I
Kopciuszek
– noszący imię z bajki
To wiemy o kopciuszku:
- mieszka blisko człowieka;
- ma zwyczaj kiwania i dygania ogonem;
- nie wleci do gniazda, dopóki wie, że ktoś na niego patrzy;
- długo opiekuje się młodymi;
- woli miasto;
- tworzą pary na całe życie;
- inna nazwa ptaka to: kominiarczyk, szałaśnik, węgielnik; czerwony ogonek.
Wędrówka do Zimnych Krajów - spotkanie z Inuitami
Spotkanie z Panią ornitolog
A taki ptaszek zamieszkał w domu Pani Oli :)
Gdzie mieszkają niedźwiedzie polarne?
LUTY / II
Spotkanie z Panią ornitolog
Zaprosiliśmy do świetlicy panią Aleksandrę Sokół - ornitologa. Była opowieść o ptakach, były też konkursy. Okazuje się, ze mamy też sporą wiedzę o ptakach i ich zwyczajach.
A taki ptaszek zamieszkał w domu Pani Oli :)
Gdzie mieszkają niedźwiedzie polarne?
LUTY / II
To wiemy o ziębie:
- spotkamy ją wśród drzew;
- samce mają feerię barw;
- usłyszymy ją szczególnie przed burzą, ponieważ "wołają na deszcz";
- nie posiadają stałego typu pieśni, lecz uczą się przez naśladownictwo;
- żeruje na ziemi robiąc małe kroczki i zbierając nasiona, pąki, owoce, owady i pająki;
- żyje nawet 20 lat;
- potrafi śpiewać 2000 razy na dobę (zwrotka+zakończenie).
Walentynkowy czas ...
Serce od Szymka
Konkurs z lektury "O psie, który jeździł koleją"
i "Bajanie na ścianie"
Kot czy pies?
Rysowanie na tle z gazety
LUTY / III
Serce od Szymka
Konkurs z lektury "O psie, który jeździł koleją"
i "Bajanie na ścianie"
Kot czy pies?
Rysowanie na tle z gazety
LUTY / III
Gil –
wygwizdujący walce Straussa
To wiemy o gilu:
LUTY / IV